torsdag 25. februar 2010

Kunstpause.....

Veldig lang pause fra sist post. Kan det være mye å gjøre? Lite energi? Generellt slapp holdning? Eller er det politikerene som tapper meg for krefter. Hvorfor skal jeg være aktiv når togene ikke går? Og veivedlikeholdet og skolevedlikehold? Jeg orker ikke å si det samme 10 ganger etter hverandre. Det klarer faktisk politikerne. De lover også samme saker 10 ganger etter hverandre. Dessuten finnes det alltid 10 gode grunner til at det ikke ble noe av. Det er sikkert 10 gode grunner til at statsministeren ikke hadde vært i Stortinget siden desember. Tro om ikke Northug og Bøkko har lært av statsministeren. Liten forskjell på å ikke være der og å melde seg ut. Melde seg ut har også en mulla in spe klart. Bråfort, men ikke fort nok. Her kunne det gjordt seg med føre var prinsippet. Reist ut før.
Til sist en honnør til de som fortjener det. NRK og Vinmonopolet. Så mye dårlig TV som finnes, så er det en glede å betale lisens for å ha noen reklamefrie kvalitetsprogrammer. På Vinmonopolet har de forstått uttrykket kundebehandling og fjernet seg fra normal oppførsel for monopolister. Jeg våger påstanden at det ikke finnes så mye kvalitetsvin samlet på ett sted, noe annet sted i hele verden. Meget bra butikker blir det fler og fler av. Lett med nettbestilling og frakt hjem om du trenger.
En aha-opplevelse fikk jeg forrige helg da jeg plukket med meg Dagsavisens helgenummer. Virkelig!! Meget bra, seriøs, grundig, innholdrik, variert og fri for tabloide fordummende innslag. Det blir flere aviser derfra på meg.
Ha en fortreffelig aften, gjerne med torsk og barbera !

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar