søndag 28. august 2011

Ristorante La Fornace, San Vittore Olona, Milano

Jeg har tidligere beskrevet to besøk på denne restauranten i en forstad til Milano. Sist uke bodde jeg på Poli Hotel i San Vittore Olona igjen, og tok en middag i La Fornace som holder til i hotellet.

Besøket var like vellykket som sist, fantastisk service og nydelig mat og vin.

Etter en deilig appetittvekker med blekksprutarm og tre perfekte østers, fikk jeg først en primo av ravioli fylt med havabbor.....


..... og deretter en tredelt secondo med porcini (steinsopp).


Den ble servert på samme type tredelte fat hvor jeg sist fikk tunfisk trilogi.


Først ut var den friterte. Dagens svakeste da frityren ble litt overdøvende. Nydelig struktur.


Nummer to var stekt naturell, fantastisk smak og myk deilig struktur.


Nummer tre satte stemningen i taket. Denne var rå, bare med litt olivenolje og noen flak salt. Utrolig smak.


Jeg spurte om han hadde flere flasker igjen av La Bogliona. Opp fra kjelleren kom det -88, -90 og -96. Jeg valgte -90 som sist, og den var akkurat like fantastisk som sist.


Nydelig farge på en 21 år gammel barbera !


Som sist en steinplate med meget smakfulle lekkerbiskener :)

Ristorante La Fornace anbefales om du er i området.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar