tirsdag 25. oktober 2011

TO ROM OG KJØKKEN i Trondheim

Det jeg egentlig gjorde i Trondheim denne uken i september var jobbrelatert. Jeg hadde med to briter, eh... en er Italiener og en Goa-Portugiser, men begge bor på tåkeholmen. Etter å ha latt dem sitte alene i bartebyen mandag, mens jeg koste med på Credo, tok jeg dem på middag tirsdag på To Rom og Kjøkken. Nok en meget hyggelig middag, med et lite minus.

Første rett var kamskjell med løkkompott og baconragu. Jeg har vel aldri i min tid smakt et så nydelig kamskjell, kanskje ikke en bedre rett heller. Fantastisk, og presentasjonen følger opp.


Vinfølge er Didier Dagueneau sin Pur Sang i årgang -08. Fantastisk vin til forbausende lav pris. Jeg tror forstsatt at de hadde satt innkjøpspriser i vinkartet. Meget sympatisk. Tror denne kostet 800,-.


Supermineralsk, stram, hyperlegant frukt, balansert, lang. Yess !


Samme vin gikk også nydelig til kveite med kalvekjake. Spennende kombo, nydelige smaker.


Munkeby ost med fiken og knekkebrød. dette må da være Norges beste ost.


En spasertur etter middag for å lufte seg anbefales, særlig Nidarosdomen by night !


Ja, jeg kommer også gjerne tilbake til To Rom og Kjøkken. Goa-Portugiseren var riktignok uheldig og fikk stokk seig lammecarré. Trodde ikke det var mulig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar