lørdag 8. januar 2011

Skitur, første gang i sesongen ! På ski over Grønland !

Etter frokost på Åpent Bakeri idag ville M-I på XXL for å finne nye skistøvler til de skiene hun fikk av tante Astrid. Hjem kom vi med nye støvler både til henne og meg. Det la et visst press på ettermiddagen. Jeg hadde ymtet frempå at jeg kunne tenke meg en skitur i helgen.


Hjemme fra utflukten ordnet jeg piggvaren til dagens middag og så var det på med stilongs og skiutstyr. Vel oppe på Vestmarksetra i Asker viste naturen frem silkeføre med 5 cm nysnø og minus 5-6 grader. Jeg hadde sett for meg en liten tur på 3-4 km ettersom det var første forsøk, men forholdene og gode tips fra garvede løpere underveis førte til en tur fra Vestmarksetra til Grønland, videre mot Mikkelsbonn, så sydover til Furuholmen og tilbake til Vestmarksetra. 12 km ble det. Fantastisk tur. De nye støvlene fungerte etter planen.


På ski over Grønland, bokstavelig talt.





Tanum kirke


På hjemveien kjører vi forbi Tanum kirke. Vakker steinkirke. Litt overeksponert ettersom iPhone ikke taklet lyskasterne. Det er iferd med å mørkne. 


Hjemme venter gode råvarer, god vin og en blid kone. Kan dagen bli bedre ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar