tirsdag 4. januar 2011

Le Noir på luftetur

Søndagen ble riktig fin. Fra garasjen kom en sterk melding om at Le Noir ville ha luft, og få rotert sine deler. Det er omtrent to måneder siden sist han ble startet. Forsøker å gjøre det en gang i måneden, men det glipper av og til.


Det ble ingen langtur, snø og is passer dårlig sammen med sommerdekk, bakhjulstrekk og rekkesekser i fronten. Ut på parkeringsplassen var langt nok.


Det tok to sekunder fra jeg vred om tenningsnøkkelen til motoren gikk. Ingen bruk av pedaler, bare motorens egen avanserte teknikk fra 1964. 


Den fikk stå en halvtime å putre, ble normalvarm og alt fikk beveget seg. Batteriet fikk påfyll fra dynamoen. Deilig lyd, som blir vanvittig bra med turtall. 

2 kommentarer:

  1. Fløy litt fort gjennom bloggen din (ta gjerne en tur innom min også), og kom over denne posten. Ville gjerne dele min oppfatning om at denne bilen (gjerne hardtop, men jeg er ikke fanatiker) er den vakreste som er laget noen gang.

    Jeg så en hvit utgave en gang i Stockholm, og ble stående på fortauet og gape (og sikle) i lengre tid.

    Jeg regner med det er totalt overflødig men likevel: stell pent med den!

    SvarSlett
  2. Takk for besøk :) Jeg er stadig innom din, meget bra !

    Jeg har også hardtop til den, men finner aldri grunn til å ta den på. Det blir mest åpen, men vår og høst må cab'en opp av og til.

    Den skal bli arvegods til vår datter er planen, så den stelles pent.

    SvarSlett