søndag 7. november 2010

SN: 2006 Chassangne-Montrachet 1er Les Baudines Lequin-Collin

Jan 15, 2010

Vi besøkte Lequin-Colin ifjor og jeg likte de hvite vinene hans. Han ville lage viner som folk ville drikke fortalte han. Jeg er stor fan av hans Pommard.

Klar, lys og gullgul i glasset.

Dempet nese, nesten som flor hos Tissot. Gul frukt som tar over mer og mer. Nøtter. Fat.

Middels pluss fyldig, fruktig, fat og smør. Fet stil. God syre, men dempet. Tørr og fet avslutning. Det går litt i moll for meg. Ikke misfornøyd, men jeg liker nok mer friske eller uttrykksfulle viner.

81-83 poeng

Jeg er ingen fan av denne stilen. Liker heller ikke Matrot sine viner, som jeg oppfatter litt lik denne.

Drukket til pannestekt breiflabb og rødspette med snittede sukkererter og linguini. Saus kokt på restene av flyndra og tyknet med maisena. Maten hevet vinen, den ble litt friskere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar