søndag 27. september 2009

2002 Chambolle-Musigny, Ghislane Barthod

Fre Mar 14, 2008


Etter å ha fulgt tråden http://www.vin-forum.no/viewtopic.php?t=66 om årgangsvureringer for røde burgundere, bestemte jeg meg for å åpne den ene flasken jeg hadde av denne. Smaksnotatene bør sees i lys av at jeg ikke har burgund som område og ikke har stor smakserfaring herfra.


For å ta det siste først, jeg tror ikke denne er helt ute av husarresten. En nydelig vin, men den gir hint om at det ligger mer frukt og kompleksitet bak. Et meget hyggelig bekjentskap, som nok skulle ha blitt i kjelleren noen år til.


Klar lys rød farge med rosa skjær.


På nese relativt lukket, men etter etpar timers lufting kommer det nydelig pinotfrukt og bringebær. Streif av animalitet som rå kylling og litt mineralitet mot stein.


I munnen relativt lett, ganske snerpende, frisk og etterhvert ren herlig frukt. Ganske stram med behagelige tanniner og en tørr finish.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar